Eindelijk Zweden

15 september 2017 - Nybro, Zweden

Het wakker worden in Kopenhagen terwijl het zonnetje schijnt is toch wel lekker! Geen haast, gewoon rustig wakker worden. Wat Appjes sturen, telefoontje plegen met pa en ma. Douchen en dan richting het centrum voor een ontbijt.  Na een kleine wandeling vond ik het geschikte tentje voor mij. Heel leuk opgezet, kleine houten  tafeltjes verdeeld over diverse kleine nisjes en  verhogingen. Broodje met capuccino en gekookt ei. ‘Wilt u misschien dat ik wat kaas doe op dat broodje?’ ‘Ja tuurlijk knul,  waarom niet.’ Allerlei locals komen om beurten binnen. “Hej Hej” De een gaat zitten met zijn koffie en broodje. De ander neemt   mee...allemaal heel gemoedelijk. Mijn cappu en ontbijt wordt aan tafel gebracht. Oh zo lekker verse koffie in een mok met heet eitje, lepeltje en zout plus peper. Broodjes doormidden gesneden en op allebei gezouten boter met kaas. ‘knul, jij mag blijven!’    Wat is dat toch lekker, geen haast.  Gewoon smullen van je broodje terwijl Adèle aangenaam door de speakers klinkt.

OK er is wel een planning voor vandaag ... treintickets naar Nybro Zweden.

Dus uitchecken bij Copenhagen Star en naar ticketservice. Wat! Zoveel reizigers... Rustig op bankje zitten, mensen kijken, nummertje in de gaten houden. Allerlei pluimage komt hier voorbij. Na 3 kwartier ben ik aan de buurt. En binnen vijf minuten heb ik nieuwe tickets zonder problemen. De reis wordt vervolgd

Trein naar Malmö is half uurtje. Vanaf daar nog drie uur naar Nybro. Onderweg hoor ik zulke leuke gesprekken in het Zweeds, alleen ik begrijp ze niet. De mensen kijken mij lachend aan en ik lach lief terug. Geen idee waar het over gaat....

Nu voel ik pas hoe moe ik eigenlijk ben. Doordat er graffitti op het raam gespoten is, aan mijn zijde zie ik het landschap niet. Langzaam begin ik te knikkebollen. ruim op tijd word ik wakker om uit te stappen. Loeizware rugzak op mijn rug en laatste kilometer lopen  naar Villa Nostalgia. Code van de deur weet ik. Ik ben nog alleen. Rum 3 is van mij. De rest van de villa is gedeeld.....Kopje thee drinken en naar een restaurant op zoek. Ik heb trek in rijst met vlees of vis. Restaurang Lotus heeft dat, zag ik op Google Maps. Ik laat me leiden... binnen 8 minuten ben ik er.

De menukaart belooft iets lekkers Fried Rice with beef, chicken and  prawn heerlijk. Tonic kennen ze niet maar Sprite is ook lekker .

Na eten korte wandeling, thuis nog kopje thee en dan tanden poetsen.

1. Wim van Dis:
    16 september 2017
    Genieten!
  2. John:
    16 september 2017
    Je droomhuisje als slaapplaats leuk,lekker eten ziet er goed uit.
    Slapen en morgen verder reizen
    Veel plezier in Nybro
    Geniet maar van alles en relax maar van al dat moois kusjes pa en ma
  3. Karin Nijman:
    17 september 2017
    Wat een ontzettend goed begin. Mooie omgeving en fijne accomodaties. Geniet ervan. Lees graag je volgende belevenissen. Liefs Karin
  4. Rian:
    17 september 2017
    Ziet er goed uit Xan! Enjoy.