Ontdek je plekje

7 september 2022 - Middelburg, Nederland

Vlissingen​​​​​​Zon ☀ Zee 🌊 en..... Ja inderdaad... Strand ⛱

Nu ik in Zeeland woon is dat er in volle over (eb en) -vloed. Ik ben op ontdekkingsreis in de provincie. Hoe ga ik naast het werk voor de Provincie, zoveel mogelijk ontspannen voor mijn gezondheid in de Provincie?

In ieder geval mijn tempo aanpassen;  een tandje lager zetten. Nou ging ik al wat langzamer hoor, maar hier op het eiland hoeft dat gejakker en gejaag niet zo nodig. Een gesprekje aanknopen met een Zeeuw(se) lukt gemakkelijk. Het gebeurt mij overal. Vooral bij de lokale ondernemers. Ik vind het vooral ook leuk om te vertellen dat ik nog maar net in Middelburg ben komen werken en wonen, vanuit Rotterdam. De Zeeuwen zijn maar wat trots op hun provincie. De één geeft wat tips, de ander een gratis Zeeuwse kruidenkoek. Maar altijd met een vriendelijke glimlach 😊 en warme uitstraling. Ja, ik voel me welkom.

Wat heb ik al ontdekt:

1. De tuin van broeder Ludovic; biologische natuurvoedingswinkel   https://Broederludovicus.nl
  2. Tante kookt; Moluks eten thuis https://Tante kookt.nl
  3. ​​Bliek Meesterbakkers  http://Bliekmeesterbakkers.nl
  4. Vindsels http://Vindsels.nl
  5. Lievelings http://Lieve-lings.nl
  6. Indistrieel http://Indistrieel.com De winkel waar ik nog heel veel ga kopen
  7. Honeypie http://Honeypie.nl
  8. Wijnhandel De Moriaan http://Wijnhandeldemoriaan.nl waar ik lekkere witte rioja heb gekocht
  9. Stukje bij Stukje http://Stukjebijstukje.nl is zeker de moeite waard om eens langs te gaan. De winkel begint met verkoop van allerlei smaken Fudge, koffie en stroopwafels. Dan is er een gedeelte met heel veel lego en achterin is een lunchroom.
  10.  Drvkkery en De ijswinckel

.. en ik zal nog veel meer leuke winkels gaan ontdekken....

Omdat ik ook nog de natuur van Walcheren wil gaan ontdekken heb ik mij aangemeld als vrijwilliger bij St. Landschapsbeheer. Een leuke spontane jongedame hield een intakegesprek met mij en kwam uitleg geven over de verschillende projecten die zij doen. Ik heb mijn lichamelijke beperkingen doorgegeven en wellicht kan ik in het najaar meehelpen met kleine projecten. Gewoon in de natuur zijn en nog meer leren kennen van mijn leefomgeving.

Vrijwilliger Landschapsbeheer tas met info

Wandelgebied Landschap Middelburgallerlei folders

Na zo'n maandag ging ik in de avond meedoen met een proefles Tao Yoga 🧘‍♂️ voor ontspanning van de psoasspier. En het maakte best wat spanning los. Tjonge, doordat er veel afvalstoffen afgevoerd moeten worden van mijn lichaam, kreeg ik ineens een knallende hoofdpijn. Als raad kreeg ik mee om veel lauw helder water te drinken.

En uiteraard ontdekte ik weer een nieuw plekje in de stad. Yoga centrum Padma zit vlakbij de Stadsschouwburg. Dus een ander ontzettend mooi gebouw om te ontdekken 😎

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade