Eerste werkdagen

3 september 2022 - Middelburg, Nederland

Ik word al vroeg wakker in mijn Zeeuws huisje. Matras ligt nog niet in bed, maar ik wel op matras. Het is toch wel even oriënteren en stil. Na mijn Ochtendritueel, dat toch anders is hier, loop ik op mijn gemakje in het zonnetje naar het Provinciehuis.

De winkels worden geopend, winkeliers begroeten elkaar en langzaam start de dag weer op. De eerste toeristen hebben hun mobieltjes al in selfiestand 🤳  Aangezien ik vroeg ben doe ik ze na. Tsja, het is een mooie stad Middelburg en mijn werklocatie vind ik toch ook een plaatje. Op de Abdij aangekomen zie ik een ware welkomstcomité, compleet met lange biertafels, Podium, loungekussens en barren. Wat een feest 🎉 Xananas haar eerste werkdag. Ach nee, niet naast je schoenen lopen... 👣 Het is Nazomerfestival.

Welkomstcocktail?

Nazomerfestival

Lichtjes gespannen meld ik me bij de receptie. Het is nu echt, mijn eerste gedetacheerde werkdag bij de Provincie Zeeland. Na een hartelijk welkom en kennismaking met diverse collega's is het al gelijk tijd voor de eerste vergadering. Snel kom ik erachter dat werken voor Relatiebeheer Ruimtelijke Ordening zeer interessant is. Hetgeen besproken wordt heeft allemaal betrekking op je eigen leefomgeving. En dat is Zeeland!

Dag 2 rondleiding en nog meer info tijdens het inwerken

Dag 3 dienstreis per trein naar Gemeentehuis Kapelle en in de middag op kantoor

Het duizelt me best wel, dus ben blij dat ik al mijn nieuwe prikkels kan gaan verwerken.  Nog een paar boodschappen en kennismaking met lokale winkeliers. Adoeg, er is zelfs een opening van een Molukse traiteur...

Tante kookt

🙏SELAMAT

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wim van Dis:
    3 september 2022
    Grappig dit, mijn vader heeft van 1953 tot 1961 gewerkt bij de Provinciale Staten, begonnen als jongste bediende in een noodgebouw waar nu het Damplein is, na de restauratie/verbouwing naar het Abdijplein, prachtige locatie. Daarna verhuizing naar Vlaardingen.
  2. Xandra:
    3 september 2022
    Idd grappig Wim. Ik werk nu bij Provincie en heb te maken met Gedeputeerde Staten en Provinciale Staten. En loop rond in die gebouwen 😊