Historisch Norrköping

17 september 2017 - Norrköping, Zweden

Wakker geworden op de 11e, uitzicht over benevelde bossen en meren; ik ga maar eens uitgebreid langs het ontbijtbuffet van dit hotel. Mjammie.. zelf wafels maken. Zelfgemaakte aardbeien- en frambozenjam met heeel veel slagroom erop. Zover voor ronde 1. De volgende ronde neem ik toast met haring en toast met creamcheese. Tussendoor nog mok koffie en jus d orange. Ronde 3 wordt broodje scrumbled  eggs  en sausage met tomaat .Ronde 4 is een kom met soja melk en frambozenyoghurt gemixt met cereals en diverse noten. Bakje fruit; Ananas (natuurlijk), meloen en sinaasappel . Nog een keer langs het buffet voor onderweg in de trein. Broodje kaas met pepercervelaat en komkommer. Plus banaan en appel. Burp ik zit vol!

Douchen, rugzak pakken, uitchecken en op weg naar Norrköping. Onderweg in de trein merk ik weer hoe de reizigers zo ontspannen zijn. Geeft mij dezelfde ontspannen houding. Ik bel met zoonlief en liefje van zoon, zij hebben het gezellig en leuk net als ik. Q. geeft tips voor Zweden....Roep eens ‘Spring’ en de mensen gaan rennen. Blijkbaar betekent Springen rennen. Hilarisch vinden we, allebei voorstellen dat de hele trein binnen enkele seconden leeg is als ik in paniek ‘Spring’ roep.

Na 2,5 uur ben ik in Norrköping. Het is 9 minuten lopen naar het hotel. Lichte motregen, niet vervelend. Wat een mooie stad is dit. Industriestad waar rivier Motola doorheen stroomt. De brug erover passeer ik. Om me heen zie ik al die mooie oude gebouwen. Art nouveau en Jugendstil (zie foto’s). Allemaal geschiedenis. Ik breng die last op mijn schouders weg. Daar blijf ik niet mee rondlopen als er zoveel moois te zien is. Op zondagmiddag is de receptie gesloten dus per mail kreeg ik een code en beschrijving toegestuurd . Neem lift naar de derde, en ga naar kamer 118, deze is open en de Sleutel ligt klaar. Hoe bijzonder vol van vertrouwen zijn ze hier. Ik stap de lift uit en ben in het hotel, de gehele derde etage 😳 koffie, thee, koekjes staan klaar. Sleutel ligt op het bureau in hotelkamer 118.  Wat een verzorging 👍🏼

Koffie op , Apps gestuurd en nu historische wandeling. Wat is er veel te zien en wat een geschiedenis. Hier geniet ik ook van. (Foto’s en Wikipedia etc vertelllen meer en beter dan ik. ) Jammer genoeg zijn alle winkels en veel cafetaria gesloten . PappaGrappa is wel open dus stap ik daar naar binnen. Pizza Margherita met SAN Pellegrino. Mss dessert. PappaGrappa himself komt als kok zijn eigen gerechten brengen. Aan de muur hangen allerlei  Italiaanse diva’s zoals Gina Lollobrigida, Sophia Loren en Claudia Cardinale. Belle signore. ❤️Mijn bolle buik vooruitduwend ga ik terug naar het goed verborgen Privat Hotel met zijn schattig kleine kamer .

Morgen Norrköping bekijken met geopende winkels.

1. John:
    18 september 2017
    Hele mooie foto's en prachtige gebouwen.
    Ook die waterpartij is heel mooi
    Prettige dag morgen en fijne reis verder.
  2. Rian:
    18 september 2017
    Creatief met cactus het is weer iets nieuws!
  3. Xandra:
    18 september 2017
    Het is heel mooi Pa en Ma.
    Mooie reis is het. Leuke visplaats ook.
    Xxx
  4. Edwin:
    18 september 2017
    Ik lees met veel plezier jouw dagelijkse nieuwsberichten uit Zweden. Veel plezier en ik ben benieuwd waar je de komende dagen uit gaat hangen!!