Tussenstop Düsseldorf

23 september 2017 - Weeze, Duitsland

Vroeg gaan slapen gisteren, maar dat betekent ook ruim voor de wekker wakker. Om 8.00 is mijn plan om bij de douane te zijn. Ik kan nog twee lege 100 ml flesjes kopen. Dit om het cadeautje voor mijn ouders toch nog mee te kunnen nemen..... Helaas zal ik van wat attributen die ik bij mij heb afscheid nemen. Zwitsers Zakmes, scharen, nagelvijl etc. Douane, gaten, boarden. Het gaat prima op tijd. Wel is het overal warm, heet zeg maar. Buiten is het mistig en lekker fris. We mogen via buiten het vliegtuig in. Ik koel eindelijk beetje af. Via de trap het vliegtuig in. Deze goedkope reis zorgt ervoor dat het allemaal heel smal, benauwd en klein is. Cabin crew take your positions. Ready for take off.
We are going to Germany.

Boven de wolken schijnt de zon ☀
In vliegtuigmodus kan ik mijn blog schrijven. Alleen ik heb nog niet zoveel beleefd. Eindelijk heb ik zin in lezen gekregen. Mijn boek zit in mijn handtas, dus plankje voor me naar beneden (wat kan je toch veel op een halve vierkante meter). Koffie en chocolade dat lust ik erbij. De trolley komt voorbij en ik bestel koffie met Kinderbueno. Gecondenseerde melk in een foliezakje vraagt uiteraard om geknoei. Waar gaat dat in? Bijzondere beker. Ok klepje induwen en daar ingieten. Grappig zo'n doorkijkraampje in het deksel... Even roeren en slokje nemen.
BAH korrels oploskoffie. Dus niet drinken uit het klepje.. Even van dichtbij bekijken. Ah, doorkijkraampje is filter. Ja, zo drinkt het beter en smaakt aangenamer.
Goed, toch weer een klein avontuur 😉😀
Mijn boek pak ik erbij. Easy Street van Bart Chabot. Heb ik dat boek gekocht voor zijn titel of de intro....? Ik weet het niet meer. Was een half jaar geleden. Grappig hoe Noorwegen, Den Haag, Scheveningen en Rotterdam erin beschreven wordt.
Helemaal word ik in het verhaal gezogen totdat de Captain is speaking. Over een kwartier zijn we er al. Snel gegaan die vlucht. Mijn oren klappen dicht. Ik neem een heel lekker Zweeds dropkauwgommetje. Dat helpt. Beetje turbulentie. We zakken weer door de wolken. Harde landing. Vol in de remmen. Trompetten blazen, mensen gaan klappen 👏 Thank you for flying Ryanair.
Ik giechel... Dat muziekje. Hahaha. Ik ben gewoon blij dat ik geland ben. Iedereen in de benen. Ik wacht wel even. Veel te druk voor mij. Zometeen kan ik in een keer doorlopen, zonder hijgende duwende medepassagiers.

1. Wim van Dis:
    23 september 2017
    bijna thuis, welcome home
  2. Karin Nijman:
    23 september 2017
    Was leuk om je te volgen Xandra tot maandag weer :-)